TDC har igennem det sidste år taget føringen på bredbåndsmarkedet. Det viser endnu ikke offentliggjorte tal fra Telestyrelsen, som Børsen har fået fat i. Ved årsskiftet delte TDC, Cybercity og Tiscali de omkring 26.000 eksisterende ADSL abonnenter mellem sig. Men siden årsskiftet er antallet af ADSL kunder næsten tredoblet til 70.000 - og TDC sidder på over halvdelen af markedet, nemlig 56 procent.
Ifølge Martin Lippert, der er markedsdirektør for TDC Internet skyldes successen blandt andet, at TDC har fået styr på en række problemer med leverandører og på kvaliteten, ligesom han mener, at TDC har haft held med markedsføringen af ADSL produkterne.
Cybercity har 22 procent af de omkring 70.000 ADSL kunder, mens Tiscali har 20 procent. De sidste to procent ligger hos den nye ADSL spiller, teleselskabet Orange.
Det anslås at omsætningen på bredbåndsprodukter i Danmark sidste år var på omkring 213 millioner kroner. Analysebureauet IDC forventer en dansk bredbåndsomsætning på 3,2 milliarder i 2005.
(Kilde: Børsen)