Telenor tager første skridt i at rydde op i det interne it-system.
Systemet er vokset sig så stort og komplekst, at det påvirker kundeoplevelsen.
Amerikanske CSG - cloud as a service-udbyderen - skal levere det nye, mere simple system, fremgår af en pressemeddelelse fra Telenor.
”Med CSG’s løsning får vi mange af de kritiske funktioner, som gør det muligt at tage vores digitale kundeoplevelser til næste niveau. Vi kommer samtidig til at skære en masse kompleksitet fra, hvilket betyder, at vi kan investere flere ressourcer i udviklingen af nye produkter og kundeoplevelsen og arbejde mere dynamisk med kunderejsen,” lyder det fra Telenor Danmarks topchef Lars Thomsen.
Erkender kundeoplevelsen hænger
Kompleksiteten i det nuværende system påvirker kundeoplevelsen, da det ifølge Lars Thomsen er svært at introducere nye teknologier. Det skal det nye system gøre op med, så det både bliver lettere for kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere.
Ifølge meddelelsen er CSG i forvejen en anerkendt leverandør af it-systemer til telesekaber, som skal gøre implementeringen af det nye meget mere effektivt. Telenor forventer, at platformene er flyveklare allerede i 2026.
"Med CSG’s løsning vil vi kunne arbejde langt mere effektivt og fleksibelt end tidligere, så det, der i dag er hele projekter, vil blive til opgaver. Dermed bliver de nye it-platforme en anledning til at gentænke vores interne processer og organisering og en løftestang til at bygge et nyt og stærkere Telenor,” udtaler Lars Thomsen.
Tidligere på sommeren annoncerede Telenor, at virksomheden introducerede et nyt forretningsben: Telenor Cyberdefence, som i første omgang starter i Norge men med appetit på resten af Norden.