"Det er ikke praksis, at tilgodehavender bliver forrentet," lød meldingen fra TDC for få dage siden.
Men nu er telegigantens tone en helt anden.
"Vi er frygteligt kede af, at vores teknik ikke kunne følge med, og det er naturligvis ikke meningen, at nogen skal tabe penge på det. Derfor har vi besluttet, at vores kunder får dækket det rentetab, de lider i den tid, pengene er i vores hænder," siger Rasmus Windfeld, der er kommunikationsrådgiver hos TDC Erhverv.
Kan kunderne forvente at få samme renter, som I selv pålægger kunder, der ikke betaler til tiden?
"Der bliver tale om markedsrenter, og vi betaler kunderne renter, fordi vi vil sikre, at vores kunder bliver holdt skadesløse."
Tidligere har det ikke været praksis, at I dækker rentetabet i denne slags sager. Er det blevet praksis nu?
"Det vil forhåbentligt aldrig blive praksis, at vi har rod i vores faktureringssystem. Det er en meget usædvanlig sag."
Netplans seneste undersøgelse viser ellers, at det ikke er så udsædvanligt endda.
"Nu kan vi ikke hele tiden gå og kommentere på, hvad diverse teleanalytikere mener. Men hvis der bliver opdaget fejl i regningerne, er det normalt problemer, der løses mellem kunden og vores konsulenter. Det, der gør denne sag helt usædvanlig, er, at vi har haft problemer med at implementere aftalen i vores faktureringssystem."
Men du har endnu ikke svaret på, om det bliver praksis, at I udbetaler renter i denne slags sager?
"Jeg kan roligt love, at kunderne får dækket deres rentetab, hvis vi igen kommer til at stå i en situation, hvor vi har problemer med at implementerer en aftale i vores faktureringssystem. Det er ikke sket før, og det kommer ikke til at ske igen."