Hos IT-giganten IBM har man installeret en ny WAP-baseret Pervasive Computing-løsning, som skal lette administrationen af virksomhedens interne time-/sagsstyring. Foreløbig er WAP-løsningen installeret som pilotprojekt i IBM's strategisk vigtige kundecenter i La Gaude, Frankrig.
Med den nye løsning, som benytter sig af Nokia's WAP-teknologi, bliver det hurtigere for IBM at opsamle data om konsulenternes forbrug af tid og ressourcer.
Installationen er det første konkrete resultat af den strategiske alliance, som IBM i januar indgik sammen med det danske softwarehus Maconomy.
- Datafangst er en fundamental del af alle virksomheder, når det gælder opgavestyring og rentabilitet - og IBM er ingen undtagelse, siger Michel Duponchel, Director of IBM Net Generation Business Development, Europa.
- Ved at benytte WAP-teknologien kan vi automatisere vores opgavestyring og gøre selve datafangst-processen hurtigere og mere præcis. Og da løsningen gør processen trådløs, kan vi tilmed holde styr på tid og penge - når som helst og uanset hvor vi befinder os. Ved selv at implementere en løsning som denne, får vi en masse dyrebare førstehåndserfaringer, som vi hos IBM kan bruge til at hjælpe vores kunder med lignende løsninger, siger Michel Duponchel.
La Gaude-løsningen er - foruden en række af IBM's egen teknologier - baseret på Maconomy's WAPTIME-produktserie. Nokia's WAP-server 1.0 samt Nokia 7110 WAP-telefon danner hardwaregrundlaget for løsningen.
- For os tager WAP Internettet et skridt videre. WAP giver med sin mobile browser konsulenter og teknikere muligheden for at registrere og dele data, uafhængig af tid og sted. Derfor virker en WAP-baseret løsning som det naturlige skridt for konsulent- og servicevirksomheder, der har et behov for at sætte opgavestyringen i system, siger Per Tejs Knudsen, administrerende direktør i Maconomy.