Salg af kontaktlinser over internettet ligger endnu på et lavt niveau i Danmark. Kampen om kunderne skærpes dog i øjeblikket, hvor flere store spillere overvejer at rykke ind på markedet.
Tidligere på måneden begyndte Coop at sælge linser på internettet, og nu har Linse-Xpres købt konkurrenten Linseshop.dk. Det har fået store kæder som Synoptik til også at overveje netsalg.
Optikerne nyder godt af høj avance på deres produkter. Den store fortjeneste kan dog komme under pres, mener Niels Øhlenschlæger, som er administrerende direktør for Linse-Xpres.
»Der er ved at blive rørt godt rundt i bolledejen. Markedet for onlinehandel har et stort potentiale for vækst, og konkurrence fra Coop er kun med til at gøre markedet større,« siger han til Berlingske Business.
I Danmark udgør salget af kontaktlinser over internettet blot to-tre procent. I Sverige udgør det tilgengæld en femtedel. At salg af kontaktlinser over internettet er et marked, der næsten helt sikkert vil vokse de kommende år, får også Thiele og Synoptik til at overveje salg over nettet.
»Der er en tendens til, at flere og flere handler på nettet. Det skal vi derfor kigge nærmere på,« siger Ole Bentzen, som er direktør i Thiele til Berlingske Business.