Dansk SystemCenter vil sælge software og hardware via Nettet, så der bliver mere tid til rådgivning af kunderne.
"Ved at gøre det lettere og mere effektivt for vores kunder at købe produkter og standardløsninger, får både kunderne og vi bedre tid til vores kerneforretninger. Derfor indfører vi nu en mulighed for en hurtig og nem måde at handle på, nemlig via Internettet."
Sådan lyder adm. direktør. Jesper Jensens forklaring på, hvorfor Dansk SystemCenter har valgt at satse på e-handel og har opbygget et system, hvor kunderne kan købe hardware og software direkte udenom de traditionelle salgskanaler.
Via e-handelssystemet kan kunderne få detaljerede oplysninger om produkter, leveringstider m.m. Hver kunde får adgang til sit eget varekatalog, hvor udbud og priser er skræddersyet efter indkøbsmønster, behov og aftalte rabatter.
Systemet har været testet af nogle af de større kunder, og nu får 120 kunder mulighed for at handle på Nettet. Resten af firmaets kunder får muligheden, når systemet er indarbejdet. Hos Dansk SystemCenter venter man en hurtig udvikling af e-handelen, når først kunderne har haft lejlighed til at prøve systemet i praksis og har set, hvor let det er.
"Kunderne vil kunne spare meget tid på indkøbsfunktionen, og vores konsulenter får frigivet ressourcer, som så kan bruges på at rådgive kunderne om IT-løsninger og ydelser," forklarer Jesper Jensen, der mener, at 90 pct. af Dansk SystemCenters salg af software og hardware vil ske via Nettet allerede om et par år.
"Handel via Nettet kan give højere effektivitet både hos køber og sælger, og der er ikke længere problemer med sikkerheden. Så den eneste grund til, at ikke langt flere virksomheder begynder at handle på Nettet, er fordomme samt manglende kendskab til, hvilke forretningsmæssige muligheder der rent faktisk ligger i e-handel," påpeger Jesper Jensen.