SAS Institute har netop offentliggjort sit årsregnskab. På globalt plan er salget øget med 16 procent. Herhjemme er meldingen, at kunderne er meget bundlinjefokuserede. Det viser tilmeldningerne til en kommende konference.
»I Danmark oplever vi, at alle virksomheder har stort fokus på bundlinjen. Det ser vi bl.a. ud fra, at mere end 220 danske virksomheder har tilmeldt sig SAS-konferencen om bundlinjeoptimering i september. Det afspejles også tydelig i, at SAS i Danmark har haft størst vækst på områder som effektiviseringer, omkostningsstyring, activity based costning, customer assesment med mere,« siger marketingchef Jim Nielsen, SAS Institute.
Globalt havde SAS en omsætning på over 480 millioner dollar inden for sit hovedområde Enterprise Intelligence. Størst var succesen inden for den finansielle sektor.
»Vores succes i de to første kvartaler hænger sammen med, at flere virksomheder bliver opmærksomme på, at SAS leverer en type løsninger, som virksomheder har brug for til at opnå succes med implementering af data warehousing, kampagnestyring og avancerede business intelligence løsninger,« vurderede topdirektør Jim Goodnight oven på et regnskab, som han var meget tilfreds med.