Indhold
Hvis du taster BMW.de ind i Googles søgefelt, så får du intet resultat, selv om siden eksisterer. Google har ganske enkelt valgt at fjerne bilproducenten fra sin søgemaskine.
Det sker, efter BMW er blevet taget i at fuske sig til en bedre placering, når Googles søgemaskine bruges.
Google-medarbejderen Matt Cutts var den første til at omtale sagen i sin blog, og han forklarer, at BMW blev fjernet, fordi visse dele af websiden viste sig på en bestemt måde, når søgemaskinen registrerede siden, mens det så anderledes nu, når websurfere kom ind på siden via Google.
BMW omdirigerede ganske enkelt de besøgende, som kom via søgemaskinen.
Det overtræder Googles retningslinjer, og derfor er BMW.de blevet parkeret på sidelinjen indtil videre.
For virksomheder er konkurrencen stor for at få en ordentlig placering på Google og dermed hive besøgende ind på sine websider.
Og der er naturligvis en stor forskel på at være placeret på side tre i en Google-søgning end at ligge på side et.
Google vil nu intensivere jagten på de firmaer, som tager ufine metoder i brug for at lokke websurfere på besøg via søgemaskinen.