»Det er vigtigt, at alle får den nødvendige beskyttelse, og hvad er mere logisk end at sælge den, der hvor forbrugerne kommer dagligt, nemlig i supermarkedet,« begrunder Janus Rægaard Nielsen, salgsansvarlig for Antivirus, Computer Associates.
»Vi har derfor sammensat en antiviruspakke, der dækker de private brugere og mindre virksomheders behov for en løsning, der er nem at installere, ikke kræver løbende vedligehold og har en
konkurrencedygtig pris. Desuden indeholder eTrust-løsningen en meget lang beskyttelsesperiode til forskel for de fleste andre antivirusprodukter, der er på markedet i dag som giver maksimalt 12 måneders beskyttelse,« føjer han til.
»Vi har indbygget tre års gratis opdatering i eTrust-løsningen, således at forbrugerne får et produkt, der virkelig sikrer dem langt ud i fremtiden. De pc'er, der sælges med en antivirusløsning, som kun gælder 30 dage, efterlader forbrugeren enten med en falsk tryghed eller med en udfordring, der ikke er helt nem at løse, når man ikke er kendt med antivirusmarkedet.
Der er desuden mange udbydere, der ikke specificerer at dækningen er periodisk,« fortæller Janus Rægaard Nielsen.
»Samtidig er der mange pc'er af lidt ældre dato i hjemmene, der aldrig har fået installeret en antivirusløsning. Antivirus er traditionelt blevet solgt i it-butikker eller over internettet, hvor mange forbrugere er skeptiske for at handle. Selv om der har været et stort ønske om bedre sikkerhed, har det været svært for den enkelte at finde den rigtige løsning,« siger han.
ETrust har nu været på hylderne i Kvickly i nogle uger og har ifølge CA allerede været en stor salgssucces med flere tusinde nye kunder hver uge.
»Vi er derfor sikre på, at vi har fundet den rigtige kanal til de mange forbrugere, der efterspørger en antivirusløsning til hjemme-pc, og vi håber derfor at kunne fortsætte og udvide samarbejdet med Kvickly,« afslutter Janus Rægaard Nielsen.