»Det er rigtig, at smartphone-markedet vækster. Men det er ikke fordi, at kunderne kommer ind og siger, at de vil have en smartphone. Det skyldes især operativsystems-replacement; altså at producenterne putter smartphone-systemer ind i telefonerne,« siger teleanalytiker John Strand.
Af samme grund tror han ikke, at det øgede antal smartphones betyder et øget salg af it-løsninger bygget på smartphones.
»Hvis man tror, at det, at flere mennesker får smartphones, betyder, at der kommer flere løsninger med smartphones, så er man nok lidt for optimistisk,« siger John Strand.
Han peger dog samtidig på, at det selvfølgelig giver muligheder.
»Man skal ikke tro, at det er telefonen, der driver markedet. Det er løsningerne og applikationerne selv, der skal drive markedet. Men prisen på hardware er på vej ned, fordi konkurrencen er benhård. Så derfor bliver det også billigere at bygge mobile løsninger. Det er nok det vigtigste budskab i det her. Prisen er mindre i morgen, end den er i dag,« siger John Stand til CRN.