I løbet af de næste par måneder får Fujitsu Siemens´ danske kanalorganisation tilført flere kræfter. Det lover den ny danske kanaldirektør, Lars Götzsche, der tidligere har været direktør for Scribona i Danmark.
»Vi skal ud og snakke med forhandlerne. Der har ikke tidligere været personale nok til at løfte opgaven. Nu har man indset, at der skal investeres lidt for at få opgaven til at lykkedes,« siger Lars Götzsche.
Lars Götzsche startede i jobbet som dansk kanaldirektør for Fujitsu Siemens Computers 1. august.
»Min hovedopgave er at få samling på Fujitsu Siemens´ kanalstruktur i Danmark. tidligere har den fungeret fint, men Fujitsu Siemens har selv været med til at sætte den lidt i backgear. Samtidig har der været en for smal organisation. Det er ved vi ved at gøre noget ved nu,« siger Lars Götzsche.
Lars Götzsche har allerede mødt en del af Fujitsu Siemens partnere og fået feedback.
»Jeg har fået mange positive tilkendegivelser. Folk vil gerne Fujitsu Siemens. Men jeg har også fået spørgsmålet: Hvor fanden har i været henne?«
Derfor er hovedopgaven, som Lars Götzsche nu ser den, også at komme ud og snakke med nogle forhandlere. Især forhandlere, der gerne vil sælge Fujitsu Siemens i både bredde og dybde, som han udtrykker det.
»Vi er den eneste leverandør, udover Dell og HP, der leverer hele paletten fra pc over servere til services. Med integrationen af Siemens Business Service har vi nu også integreret service. Hele det koncept skal bygges op overfor kanalen,« siger Lars Götzsche.
Han erkender samtidig, at han nye rolle kan blive øretævernes holdeplads.
»Det er ikke a walk in the park. Der er mange ting, der skal implementeres og mange mennesker, der skal involveres. Men jeg kan godt lide at arbejde i modvind,« siger Lars Götzsche.
Han slutter med en kommentar til det sidste job han bestred, nemlig afviklingen af Scribona i Danmark.
»Nu har jeg lukket noget ned. Nu må jeg få banket noget op. Det strategiske ligger i, at vi må erkende, at vi ikke kan gøre det med 1.000 forhandlere, men at vi må finde en skare forhandlere, der vil gøre det med os. Ikke sådan ment, at vi skal luge ud blandt vores forhandlere. Vi vil gerne have flere forhandlere. Men vi skal både have nogle, der sælger volumen, og nogle, der arbejder tæt sammen med os,« siger Lars Götzsche.