Aftalen er et led i Dells erklærede strategiske plan om at blive en mere seriøs leverandør for store erhvervsvirksomheder.
»Vi er meget tilfredse med at have indgået aftalen med T-Systems. Virksomheden er en stærk, udviklingsorienteret partner, der har en lang række stærke kompetencer, som jeg forventer, at Dells danske kunder vil kunne drage stor fordel af. Fokus for vores samarbejde bliver inden for udvikling, drift, netværk og migrering på Microsofts platforme,« siger Guy Auger, administrerende direktør i Dell Danmark.
Foruden T-Systems samarbejder Dell Danmark i dag med Syskon og Unisys om at levere »professional services« til sine kunder. Princippet er, at kunderne kan specificere og aftale levering af den konkrete ydelse et sted - hos Dell - uanset hvem af Dells partnere der i praksis står for at levere den specifikke service.
T-Systems forventer en kraftig forøgelse af sin serviceforretning efter aftalen med Dell.
»Med denne aftale sikrer vi, at vores nuværende og kommende fælles kunder får det bedste fra to verdener, nemlig hardware og serviceydelser. Da Dell har en stærk og bred position på det danske it-marked, er vi overbeviste om, at Dell er den helt rigtige samarbejdspartner for T-Systems. Vi forventer derfor også, at vi over tid vil kunne udbygge vores danske serviceforretning med et tocifret millionbeløb,« siger Lars Juhl, som er administrerende direktør i T-Systems Danmark.