Kingston Technology har indgået en serviceaftale med ICL i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Aftalen indebærer, at ICL skal servicere Kingstons kunder. Hvis der således opstår problemer med RAM eller andre Kingston memory-produkter hos en kunde, rykker ICL kvit og frit ud til kunden og løser problemet.
- For en IT-chef er det vigtigt, at en server eller en pc ikke skal tages ud af virksomheden for at blive serviceret. I stedet kommer teknikeren nu ud og ser på maskinen på stedet, og her bliver maskinen diagnosticeret og fejlrettet. Dette sparer tid for kunden og undgår tab af arbejdstid, siger Knut Stietz, ansvarlig for ICL Danmarks OEM aktiviteter.
Alle Kingstons forskellige memory-produkter - der alle har livsvarig garantiperiode - er omfattet af serviceaftalen. I tilfælde af fejl i Kingston-enheder ombyttes disse uden beregning på installationsstedet.
Serviceaftalen dækker alle hverdage inden for normal arbejdstid på. Servicen udføres på førstkommende hverdag mellem kl. 8.30 og 16.00. Fejlmelding kan mailes eller faxes døgnet rundt. Danske ICL-konsulenter er blevet certificeret af Kingston i England til at servicere Kingston hos danske virksomheder. I ryggen har ICL desuden Kingstons internationale supportteam, der har åbent 24 timer i døgnet hele om året.