Mens brugerne er væltet ind hos Facebook, er interessen for MySpace styrtdykket. Nu har MySpace tilsyneladende erkendt nederlaget og overgivet sig.
En relanceret udgave af MySpace smelter i store træk de to portaler sammen.
MySpace og Facebook har indgået en aftale, der binder profiler på de to sider meget tæt sammen i tjenesten "Mashup with Facebook". Mashup-tjenesten bringer de interesser man har på Facebook over på MySpace, hvor de blandes i en fælles social strøm med anbefalinger og aktuelle historier.
”Den nye funktion er et godt eksempel på vores fokus på underholdning med et socialt aspekt. Underholdningsstrømmen er allerede populær på MySpace, og nu bliver den endnu mere underholdende og relevant for vores brugere,” siger MySpaces-chef Mike Jones.
Sagt med andre ord bliver ”synes godt om”-tilkendegivelser på Facebook konverteret til relevante profiler, videoer, bands og andet indhold på MySpace. Se mere i videoen nederst.
På vej i graven?
Brugernes masseflugt fra MySpace har flere gange sat gang i spekulationerne om MySpaces fremtid.
På ComON har vi tidligere omtalt den såkaldte Forlad-MySpace-dag, som blev sat i gang af en skuffet MySpace-bruger, der følte, at MySpace forspildte sin chance.
Mashup with Facebook er dog en valgfri tjeneste. Man kan vælge at bruge den velkendte MySpace-brugerflade.