Dansk værktøj rydder op i it-afdelingen

Et nyt dansk-udviklet service management-værktøj skal gøre det langt mere overskueligt at optimere it-aktiviteterne.

Den danske softwareproducent iSpoc har meldt sig på banen med et nyt service management-værktøj, IHLP 2007, der skal hjælpe virksomheder med at kortlægge og trimme it-afdelingernes aktiviteter. Der er i øjeblikket stor fokus på optimering af it-afdelingers processer. ITIL, som er forkortelse for IT Infrastructure Library, vinder indpas i flere og flere organisationer i takt med, at man bliver stadig mere afhængig af veldrevne it-miljøer.

ITIL bygger bro mellem it-afdelingens ydelser og virksomhedens behov. Mange steder må man dog sande, at det kan være en særdeles vanskelig opgave at følge intentionerne om at optimere arbejdsgangene. Processerne flyder sammen og det er svært for organisationerne at allokere den nødvendige interne tid til at tøjle processerne.

Det danske værktøj skal gøre det overskueligt at forankre og værktøjsunderstøtte Service Desk funktionen med lige nøjagtig de it service management processer, der matcher den enkelte organisations behov og modenhed.

»Med IHLP 2007 undgår it-medarbejderne at blive bundet op af et stort og ressourcetungt værktøj, der er beregnet for flere processer, end organisationen er parat til at understøtte. Og gennem vores samarbejde med nogle af markedets førende proceskonsulenter, har vi samtidig sikret, at IHLP 2007 giver den nødvendige værktøjs-understøttelse af processerne. På den måde bliver det nemmere for den enkelte organisation at iværksætte it service management projekter og følge disse til dørs,« siger Casper Bøgeholdt Andersen, adm. direktør i iSpoc.

Han fortæller at iSpoc har lagt vægt på at skabe et så brugervenligt og fleksibelt værktøj som muligt. Blandt andet gør programmet brug af gennemgående farver og ikoner.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere