Mobilselskabernes service er for dårlig

Servicen hos de danske mobilselskaber er alt for ringe, viser ny test. Men der er store forskelle mellem de enkelte selskaber.

Det er ikke nogen let opgave for forbrugerne at finde rundt i de mange mobilselskaber og deres forskellige tilbud - og det bliver ikke lettere af, at selskaberne er alt for ringe til at informere om priser, bindingsperioder og andre aftalevilkår.

Forbrugerstyrelsen og IT- og Telestyrelsen har netop offentliggjort en omfattende test af mobilselskabernes service over for forbrugerne og den viser, at intet af de 26 undersøgte selskaber kommer i nærheden af en topkarakter.

Halvdelen af de 26 selskaber i testen opnår resultater, der kan betegnes som middel, og de ti bedst placerede selskaber opnår kun 3½ ud af 5 mulige point.

»Vi ved for eksempel fra de årlige forbrugerundersøgelser, at markederne for telefoni er vanskelige at gennemskue. For første gang har vi med denne test fået en grundig, uvildig undersøgelse af mobilselskabernes service, og jeg er ikke imponeret. Det må selskaberne kunne gøre bedre nu, hvor de direkte kan se, hvor de scorer lavt,« siger direktør i Forbrugerstyrelsen, Louise Holck.

Blandt de selskaber som ligger i bund er Arto Mobil, FDE og PGOne med 2,5 point, men faktisk får PGOne den højeste karakter for at informere om bindingsperiode. Selskabet får til gengæld bundkarakter for sin mangelfulde information om priser og regninger.

Testresultaterne kan ses på Forbrugerstyrelsens hjemmeside www.forbrug.dk, hvor man kan få sorteret resultaterne efter sine egne krav til teleselskabet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere