Microsoft lancerer nu Online Pay Per Incident, forkortet PPI, der kan benyttes af både private og virksomheder. Brugerne betaler pr. forespørgsel. Servicen er webbaseret, og der er adgang i alle døgnets 24 timer alle ugens dage.
Online PPI kan benyttes i forbindelse med de allerfleste Microsoft-produkter, oplyses det.
»Online PPI giver brugerne mulighed for at kontakte vores online-support-team med et teknisk problem på alle tidspunkter af døgnet. Herefter kan brugerne komme videre med deres egentlige opgaver, mens Microsofts support-team arbejder på at finde en løsning på problemet - det fjerner stress-momentet fra vores kunder, at de ved, at en professionel er i gang med at løse deres problem, uden at de selv behøver at vente i telefonen imens,« forklarer Søren Brix, der er supportchef hos Microsoft.
Prisen for en forespørgsel opgives til 449 kroner inklusive moms for private og 739 kroner eksklusive moms for virksomheder, der til grngæld for den højere pris kan få løst problemer inden for et bredere område af Microsofts software.
Microsoft lover svar på enhver kundeforespørgsel inden for 24 timer på hverdage. Online PPI har en funktion, hvor kunderne kan se, hvor langt i processen deres forespørgsel er kommet. Brugerne bliver desuden opdateret løbende med en besked direkte i deres personlige indbakke. Brugerne betaler for supportydelsen med kreditkort via internettet, oplyses det.