Det er her det sner

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 8. februar 2002.


MARKEDSFØRING. Reklameformaterne på web bliver stadig mere tilpasset brugerens behov. Nu tilbyder Jubii at lade vejret råde over sponsoraterne.

Netportalen Jubii spiller på adskillige heste og tænker meget kreativt, når det gælder udviklingen af nye reklameformater. Det sidste skud på stammen af tilbud til annoncører, som ikke længere lader sig imponere af udsigten til et banner-sponsorat på forsiden af en portal, er vejr-baseret markedsføring.
Det har eksempelvis givet Vejdirektoratet mulighed for at køre glatføre-varsler på Jubii udelukkende i perioder, hvor vejrudsigten bød på frostvejr. Kampagnerne sættes i gang af parametre, der bindes op på vejrudsigten fra Dansk Meteorologisk Institut, som kan findes på Jubiis forside. Initiativet en udløber af, at branchen er under pres.
- Men vi har ingen fine fornemmelser, vi vil gerne give kunderne, hvad de vil have, siger Rasmus G. Kristensen fra Jubii.
- Samtidig afregner kunden pr. kørsel, og der er intet spild. Dermed bliver de specialiserede formater mere værd for kunden, og vi kan bedre udnytte vores portefølje, siger han. Jubiis reklameafdeling arbejder konstant med nye reklameformater, og et af de mest succesrige har været Jubii Quizshow, der benytter sig af såkaldt viral markedsføring. Her er det brugerne selv, der viderebringer markedsføringsbudskabet til bekendte ved at invitere dem med til at dyste i quizzen. Rasmus Kristensen mener, at det på nogle måder har været sundt for branchen at skulle forholde sig til annoncekrisen, fordi det har hjulpet på innovationen.
- Hvis dotcom-branchen stadig var en succes, ville man nok holde mere igen med disse ting, siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere