For en måneds tid siden glædede den danske leverandør af økonomistyringssystemer Maconomy sig over at have fået sin første store amerikanske kunde, AVNET, der hører til blandt Fortune 500 ? selskaberne. En lynhurtig implementering af en løsning havde overbevist AVNET om, at Maconomy var værd at satse på.
Derfor blev Maconomy via en kontrakt udset til at være strategisk leverandør af systemer til koncernen.
Nu tager Maconomy fat på julemåneden med meddelelsen om, at selskabet har fået den internationale reklamevirksomhed, Leo Burnett som kunde. Leo Burnett er verdens ottende største reklamenetværk og havde sidste år en omsætning på 8,2 milliarder dollars (69 milliarder kroner). Blandt kunderne er McDonalds, Nintendo og Disney.
Udskifter økonomisystem
Maconomy skal stå for udskiftningen af Leo Burnetts økonomisystem i hovedkvarteret i London. Selskabet ser det selv som et markant internationalt gennembrud, fremgår det af Fondsbørsmeddelelsen, hvor administrerende direktør Per Tejs Knudsen siger:
- Med en anerkendt kundereference som Leo Burnett har vi allerede undervejs i projektet oplevet en markant interesse for vores produkt blandt andre ledende internationale reklamebureauer, udtaler han.
Leo Burnett har ifølge regionsdirektør for teknologi, Richard Ganson, valgt Maconomy-løsningen, fordi den er fleksibel ? og giver topledelsen informationer om den daglige drift online og i real-time.
- Maconomy-løsningen understøtter det stigende antal medarbejdere, der arbejder uden for kontorets fysiske rammer ? og giver dem adgang til økonomisystemet ? uanset hvor de befinder sig, siger han.
Den nye højprofilerede kunde på referencelisten er dermed nok en god nyhed for Maconomy, der ellers kan se frem til et stort underskud for hele året på mellem 100 og 105 millioner kroner. Sådan lød meldingerne ved fremlæggelsen af tredje kvartals regnskabet i november.
I det kvartal omsatte Maconomy for 50 millioner kroner og fik et driftsunderskud på 26 millioner kroner.
Relevant link:
Maconomys aktie på Fondsbørsen.