Søgefirmaet Yahoo reorganiseres i tre nye enheder, som skal gøre det nemmere for giganten at fokusere på de vigtigste kundesegmenter, som består af brugerne, annoncørerne og udgiverne.
Yahoo, der har kæmpet indædt mod søgerivalen Google, håber med opdelingen at kunne konkurrere mere aggressivt.
Alligevel kommer nyheden om opsplitning ikke som en overraskelse.
Et internt dokument afslørede allerede i sidste måned, at omstrukturering var på tale.
Spreder sig for meget
I det såkaldte ”Peanut Butter Memo”, beskylder direktør Brad Garlinghouse firmaet for at sprede interessesfæren for bredt ud, og efterspørger en højere gread af fokus på nøgleområderne.
Samtidig foreslår notatet nedskæringer på 20 procent af medarbejderstaben.
Omstruktureringen af Yahoo bliver sat i værk allerede fra januar i det nye år, og betyder at driftsdirektør Dan Rosensweig forlader firmaet til marts.
Yahoo har endnu ikke fundet en afløser til jobbet.