CA skal have mere fokus på at sælge firmaets løsninger højere oppe på kundernes ledelsesniveau.
Det siger Kim Lave Nielsen, som er nyudnævnt landechef i Danmark og Baltikum hos it-management-giganten Computer Associates.
- It er i en brydningstid, hvor it er blevet modent. Vi ser et skifte hos kunderne, hvor de har fået styr på deres drift og deres sikkerhed, siger Kim Lave Nielsen.
Selv om kunderne har fået godt greb om sikkerheden, er der stadig forskel på, hvordan firmaernes ledelse ser på it. Og det vil Kim Lave Nielsen have lavet om på.
It skal være et ledelsesredskab
- Forskellen ligger i, hvordan ledelsen ser på it. Og det er her, at vi som en rigtig god sparringspartner skal hjælpe med at se it i virksomheden som en helhed og et ledelsesværktøj og ikke bare som et værktøj ude i driften, siger Kim Lave Nielsen.
Derfor skal CA blive bedre til at hjælpe kunderne med finansiering og til at præsentere firmaets løsninger.
Midlet er et intensivt uddannelsesprogram, som blandt andet skal give CA’s sælgerne skoling i at positionere firmaets værkstøjer ud fra en mere forretningsmæssig model, forklarer landedirektøren.
CA offentliggjorde for få uger siden spareplaner for omkring 1,2 milliarder kroner, som blandt andet inkluderer en fyringsrunde, som vil ramme op mod 1.700 ansatte i virksomhedens afdelinger verden rundt.
Imidlertid slipper den danske afdeling af firmaet nådigt med et par afskedigelser, fortalte CA’s administrerende direktør Per Kogut til Computerworld i forbindelse med offentliggørelsen.