IBM føjer tre nye softwareprodukter til selskabets Tivoli-produkter, som alle er med til at gøre systemerne i stand til bedre på egen hånd at løse nogle af de problemer, der kan opstå under driften.
- Æraen for selv-helbredende systemer er begyndt. Disse nye programmer gør det muligt for virksomheder at opdage og udbedre mange it-problemer automatisk bag kulisserne, udtaler teknisk direktør Alan Ganek fra IBM ifølge en pressemeddelelse.
Ifølge IBM kan softwaren eliminere behovet for, at it-medarbejderne skal gennemtrawle store logfiler for at identificere kilden til et problem i systemerne.
Samtidig kan softwaren sættes op til automatisk at udbedre problemet og eksempelvis genetablere server-applikationer efter et strømafbrud.
IBM har siden 2001 arbejdet mod at indføre flere funktioner i selskabets software, som gør systemerne i stand til selv at overvinde almindelige problemer.
IBM Tivoli Monitoring har ifølge IBM gennemgået den største betatest i selskabets historie. Det er et program, som skal bruges til at administrere online-applikationer som eksempelvis betalingssystemer og e-mail.
IBM Tivoli Composite Application Manager er beregnet til at optimere internetapplikationer ved at udpege flaskehalse i systemet.
Det tredje program, Tivoli System Automation for Multiplatforms, overvåger applikationer på tværs af platforme og styresystemer og kan blandt andet genetablere systemet efter nedbrud.