Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Telegigant giver dansker ansvaret for sine globale marketingaktiviteter

En af dansk erhvervslivs helt tunge profiler skifter retning med det formål at være med til at revolutionere telebranchen.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Han har bred ballast som marketing- og digitaliseringsstrateg hos en række store brands som Den Internationale Olympiske Komité, MTV og LEGO, ligesom CV’et tæller stillinger som Head of Social Media i DR og Senior Vice President i Viacom. Derudover har han været udnævnt til en af de 25 mest innovative europæiske marketingledere af analysevirksomheden The Holmes Report. Nu kaster Lars Silberbauer sig over en ny udfordring i telebranchen.

Lars Silberbauer. Lars Silberbauer.

Danskeren er således ansat som ny Chief Marketing Officer i HMD Global, producenten af Nokias telefoner og tablets. Her kommer han til at stå i spidsen for virksomhedens globale marketingaktiviteter og i særlig grad promoveringen af en ny abonnementstjeneste, der har til formål at ændre på den negative påvirkning, som telefonproduktion og -ejerskab kan have.

Vil forsøge at ændre verden

”Det tiltaler mig enormt at være med til at sætte nye standarder for telebranchen i forhold til bæredygtighed. Vi har netop lanceret en ny cirkulær abonnementstjeneste, der omdefinerer ejerskabet af mobiltelefoner og forlænger telefonernes levetid i et oprigtig forsøg på at ændre verden. Det er en ekstremt spændende vej, HMD Global er på vej ned ad, og jeg føler mig sikker på, at jeg kan bidrage positivt til at forløse virksomhedens og forretningsmodellens store potentiale,” siger Lars Silberbauer.

Ved siden af præstationerne inden for marketing og digitalisering har Lars Silberbauer i flere år været en flittigt benyttet taler på internationale konferencer som Cannes Lion, Open World i San Fransisco og LeWeb i Paris.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere