Den danske afdeling af Ascom, der blandt andet leverer trådløse kommunikationssystemer til sygehuse, har føjet racerkøreren Jason Watt til medarbejderstaben.
Jobbet i Ascom giver racerkøreren den lidt tungebrækkende titel Corporate Storytelling Officer.
Bag titlen gemmer der sig primært kommunikationsopgaver.
Værdier skal ud
- Jason skal kommunikere Ascoms værdier ud til selskabets medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder, siger Claus Sjælland Nørgaard, administrerende direktør i Ascom.
Han mener, at Jason Watt er den helt rette til opgaven.
- Jason Watts talent kommer nemlig ikke alene til udtryk bag rattet af en racerbil. Han er en stærk personlighed og en strålende kommunikator, siger han.
Ascom er også hovedsponsor for Jason Watt i racerløbsserien DTC, Danish Touringcar Championship.
- Det var jo nærliggende at ansætte ham, da vi har fået et godt kendskab til ham gennem vores sponsorat, siger direktøren.
Nye værdier
Men ansættelsen af Jason Watt handler ikke kun om hans kommunikationsevner, men også om, at Ascom vil tilføre it-virksomheden et mere menneskeligt ansigt.
- Som alle andre virksomheder i it-branchen er vi utroligt teknologifikserede. Derfor er det godt at få en person udefra, som fokuserer mere på den menneskelige end den teknologiske dimension på vores produkter, siger direktøren.
Ascoms største kunder findes blandt sygehuse og sociale institutioner landet over. Jason Watt sidder i dag i kørestol, efter han i 1999 var ude for en alvorlig motorcykel-ulykke, så han kender sygehus- og plejeverdenen godt, mener direktøren.
- Naturligvis har det også spillet en rolle, fordi han er et eksempel på, at man godt kan komme sig over en alvorlig ulykke og stadig vinde. Derfor er han den rette til at kommunikere Ascoms værdier, slutter direktøren.