Verdens næststørste computerproducent Hewlett-Packard (HP) vil fra første kvartal næste år sælge musik over internettet.
Dermed melder HP sig i køen af store IT-virksomheder, der vil sælge musik til forbrugere over internettet.
Tidligere på året åbnede Apple musikbutikken Itunes på nettet. Butikken er blevet en stor succes, som har solgt mere end 17 millioner sange til lige knap en dollar - eller omkring 6,5 kroner - stykket siden åbningen i april.
For knap 14 dage siden meddelte Microsoft så, at softwaregiganten åbner en online musikbutik næste år.
Online-musik populært
Så det er ikke små spillere HP vælger at tage kampen op med.
Markedet for online-musik er da også et vækstmarked, hvor virksomhederne i de kommende år regner med at tjene mange pene.
Ifølge analysefirmaet Jupiter Research vil online musikmarkedet vokse fra syv procent af det totale musiksalg i år til 26 procent om fem år.
I kroner og øre betyder det, at markedet vokser fra at have en værdi på fem milliarder kroner i dag til 21 milliarder kroner i 2008.
HP klar med digital musikafspiller
HP løftede sløret for musik-planerne i går, hvor selskabet samtidig oplyste, at musikbutikken sandsynligvis bliver åbnet på en messe for forbrugerelektronik til januar i USA.
Dermed melder HP sig for alvor ind i kampen om elektronikforbrugernes penge, da selskabet samtidig med musiktjenesten præsenterer to nye elektroniske apparater.
For det første præsenterer HP en digital musikafspiller på messen. Selskabet har endnu ikke besluttet, hvordan apparatet skal se ud, men forsikrer, at musikafspilleren vil at adskille sig konkurrenternes.
For det andet vil HP introducere et fladskærmsfjernsyn med LCD skærm på forbrugermessen næste år, skriver Reuters.