Tele2 bøjer sig for kampagne-kritik

Teleselskabet Tele2 har nu afbrudt sin aggressive hvervekampagne, som er blevet kritiseret for at narre folk ind i abonnementer, de ikke har ønsket.

Tele2 standser sin seneste hvervekampagne og vil sende sine kampagnemedarbejdere på efteruddannelse for at undgå salgsmetoder, der ligner bondefangeri. Det skriver Forbrugerinformationen på sin hjemmeside.

Salgsfolk fra Tele2 har henvendt sig til folk på offentlige steder med indmeldelsesblanketter. Mange skrev under på abonnementstilslutning i den tro, at der blot var tale om at rekvirere mere information.

- Fremover vil vi finde tilbage til den pågældende sælger, hver gang der går noget galt, og rette op på adfærden, og i gentagne tilfælde må vi afbryde samarbejdet med den pågældende sælger, siger Thomas Nistrup, markedsdirektør i Tele2, til Forbrugerinformationen.

Den meget aggressive stil i kampagnen, som desuden giver indtryk af at være en markedsundersøgelse og ikke en købsaftale, er faldet en del forbrugere for brystet. Forbrugerinformationen havde i sidste uge modtaget omkring 70 klager.

I sidste uge blev Tele2's sælgere smidt ud af metro-stationerne, fordi Ørestadsselskabet fandt salgsmetoderne uacceptable.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere