Tele2 standser sin seneste hvervekampagne og vil sende sine kampagnemedarbejdere på efteruddannelse for at undgå salgsmetoder, der ligner bondefangeri. Det skriver Forbrugerinformationen på sin hjemmeside.
Salgsfolk fra Tele2 har henvendt sig til folk på offentlige steder med indmeldelsesblanketter. Mange skrev under på abonnementstilslutning i den tro, at der blot var tale om at rekvirere mere information.
- Fremover vil vi finde tilbage til den pågældende sælger, hver gang der går noget galt, og rette op på adfærden, og i gentagne tilfælde må vi afbryde samarbejdet med den pågældende sælger, siger Thomas Nistrup, markedsdirektør i Tele2, til Forbrugerinformationen.
Den meget aggressive stil i kampagnen, som desuden giver indtryk af at være en markedsundersøgelse og ikke en købsaftale, er faldet en del forbrugere for brystet. Forbrugerinformationen havde i sidste uge modtaget omkring 70 klager.
I sidste uge blev Tele2's sælgere smidt ud af metro-stationerne, fordi Ørestadsselskabet fandt salgsmetoderne uacceptable.