»Vi har solgt langt flere af de mindre systemer end før gennem vores kanal, som består af Dell, Fujitsu Siemens og Unisys,« siger administrerende direktør Kurt Bager til Computer Reseller News.
Han vurderer, at kanalsalget nu udgør 50-60 procent af den samlede danske omsætning, hvilket er en fordobling af andelen på to år.
EMCs senest opkæbte virksomheder Documentum, Legato og VMware er begyndt at bidrage til forretningen, og de vil tilføre EMC nye reseller-partnere, oplyser Kurt Bager. Han nævner blandt andet Tieto Enator og Mærsk IT som nye forhandlere.
»Det er glædeligt, at vi internationalt er kommet ud med et godt regnskab for 2003. Resultatet er dels baseret på konceptet Information Lifecycle Management, dels på den ny strategi, hvor EMC har udvidet sit marked til også at omfatte små og mellemstore virksomheder. Vi har fået rigtigt mange nye kunder og har rigtig stor succes med også at sælge billige diske,« udtaler Kurt Bager, der ikke kan oplyse omsætningstal for Danmark.