Den tyske softwarekoncern SAP er torsdag klar med en salgskampagne rettet mod kunderne hos de amerikanske konkurrenter Peoplesoft og J.D. Edwards.
Formålet er et udnytte den forvirring, der er skabt omkring virksomhederne med Oracles fjendtlige forsøg på at købe Peoplesoft for 32 milliarder kroner, skriver Financial Times.
Samtidig med Oracles købstilbud blev der rejst tvivl om Peoplesofts planlagte overtagelse af J.D. Edwards, der ellers netop var annonceret.
- Disse træk og modtræk skaber stor usikkerhed hos kunderne med hensyn til sikkerheden i deres investeringer og muligheden for fremtidig vedligeholdelse. Derfor foreslår vi et alternativ, siger SAP-chefen Leo Apotheker til avisen.
En Oracle-chef afviser, at SAP kan få noget ud af sådan en kampagne. Virksomheden peger på, at beslutninger om køb af avancerede applikationer er langsigtede og upåvirkede af lidt forvirring på kort sigt.
Oracles plan er - hvis overtagelsen af Peoplesoft lykkes - at udfase Peoplesofts produkter, men fortsat at yde support over for de nuværende kunder.