Annonceindlæg fra TDC Erhverv

Hun skal stå i spidsen for kundernes transformationsrejse

Samspillet mellem on-premise og skyen, ja i det hele taget samspillet mellem alle en virksomheds kommunikationsplatforme bliver stadig mere komplekst.

Derfor skal en kompetent IT-profil nu være med til at guide TDC Erhvervs kunder trygt gennem teknologijunglen.

 

Af Henrik Malmgreen

Det at kunne drive en virksomhed og have en effektiv forretning handler i dag langt hen ad vejen om connectivity - altså muligheden for både at kunne kommunikere samt ikke mindst udveksle data og information på kryds og tværs af alle teknologiske platforme. Det er der sådan set ikke noget nyt i, men udfordringen er, at der kommer flere og flere teknologier til, lige som de bestandig kan mere og mere. Derfor kan det være en udfordring at hitte rundt i dette overflødighedshorn af muligheder.

Den 1. juli tiltrådte 43-årige Annbritt Andersen stillingen som Senior Vice President hos TDC Erhverv, hvor hun har fået ansvaret for Enterprise Salg. Hendes rolle skal netop være at stå i spidsen for en organisation, der har den fornødne kompetence til at forstå kundernes transformationsrejse og tage dem i hånden i bestræbelserne på at kunne levere en komplet end-to-end produktpalet. Annbritt Andersen er dog langt fra prototypen på den traditionelle sælgerprofil.

 

Sælger med teknisk baggrund

Hun kommer fra en stilling som EMEA-direktør for Device Partner Sales i Microsoft. Her var hun en del af Global Partner Sales organisationen, hvor hun stod i spidsen for Enterprise-, Education- og Incubation-salget for Device Partner Sales-teamet i hele EMEA-regionen, der omfatter 119 lande. Porteføljen omfattede salget af Windows Commercial PC, Modern Endpoint Management, Microsoft Teams & Devices samt Modern Hybrid Cloud Infrastructure.

Især sidstnævnte understreger, at valget af Annbritt Andersen er et udtryk for, at også TDC Erhverv har været og fortsat er på en strategisk rejse. Nemlig rejsen fra traditionel telco-leverandør til techo-leverandør, hvor man ønsker at markere sig som markedsledende, når det gælder evnen til at kunne levere på tværs af alle teknologier samt vækste salget af end-to-end løsninger og advanced services til såvel enterprisesegmentet som den offentlige sektor.

 

Langt dybere kunderelationer

”Jeg opfatter helt klart mig selv som en entreprenørtype, og jeg glæder mig vildt meget til at stå i spidsen for både den forretningsmæssige og den teknologiske transformation, som TDC Erhverv er midt i. En transformation, der ganske enkelt er nødvendig for, at vi som leverandør kan forstå de strategiske udfordringer, vores kunder står over for i deres forretning. Teknologien bevæger sig hurtigere end nogensinde før, og kunderne har brug for en trusted advisor,” siger Annbritt Andersen.

Erhvervssalg handler altså ikke længere blot om at levere udstyr, der opfylder afstukne specifikationer, men om at være i stand til at indgå i dialog med kunderne i en sparringsproces, der helt automatisk afføder langt dybere kunderelationer. At forstå kundernes strategiske udfordringer er i dag tæt forbundet med forståelse for teknologi, og derfor glæder Annbritt Andersen sig til at stå i spidsen for en organisation, der er second to none.

 

Vækst i Hybrid Cloud Infrastructure

”Mange virksomheder har både data on-premise og i skyen i det, der vel mest af alt kan kaldes for en Hybrid Cloud Infrastructure. Men hvordan gaber man bedst muligt over begge verdener og ikke mindst alt det, der ligger ind imellem. Altså hvordan kan man både sikre de applikationer, virksomheden driver inhouse og sikre samarbejdet i skyen? Det er et fokusområde, der er i markant vækst,” forklarer Annbritt Andersen.

Til spørgsmålet om, hvorvidt hun har lyst til at fremsætte en tiltrædelseserklæring, kommer svaret prompte. Ambitionen er, at TDC Erhvervs forretningsstrategi skal være i sync med kundernes forretningsstrategi, hvilket i hendes optik er ekstremt vigtigt på TDC Erhvervs rejse fra traditionel leverandør af telekommunikation til førende leverandør af end-to-end ICT- og sikkerhedsløsninger til et bredt kundesegment.

 

Vil være de bedste på alle områder

Det skal ske på en måde, så man er med til at cementere det horisontale lederskab i markedet, og med ansættelsen af Annbritt Andersen håber man i TDC Erhverv på fremadrettet at kunne tiltrække flere store IT-profiler. Ifølge direktør John Henriksen har koncernen nemlig en unik mulighed for at omdanne forretningen til det, han kalder for et powerHouse, hvor kunderne kan opnå brede og vidtgående partnerskaber.

”Vi skal være den strategiske partner, der kan levere sammenhængende løsninger på alle enheder på tværs af kommunikationsteknologi, digitalt samarbejde og cybersikkerhed, så vi kan reducere kompleksitet og kunderne kan vælge én i stedet for flere forskellige leverandører til at opfylde deres ICT-behov. Men samtidig er det vigtigt at understrege, at transformation drives af mennesker, og derfor skal vi sikre os, at vores medarbejdere til hver en tid er de bedste,” slutter Annbritt Andersen.

”Når vision, retning, strategi, ekspertise og lysten til at gå på arbejde går op i en højere enhed, så kommer magien og fyrværkeriet. Det vil jeg arbejde intenst på kommer til at ske,” siger Annbritt Andersen, der den 1. juli tiltrådte som Senior Vice President hos TDC Erhverv.

TDC Erhverv

Vi vil være den foretrukne partner for danske virksomheder, der har ambitioner om at vokse med de nye, digitale muligheder. Vi har infrastrukturen, løsningerne og eksperterne til at hjælpe virksomheder med at drive forretningen med morgendagens løsninger – allerede i dag.

Kontaktinfo:

TDC Erhverv A/S

Teglholmsgade 1

2450 København SV

https://tdc.dk/

Se alle annonceindlæg