Men han mener samtidig, at Tech Data nu er parat til at sætte det nødvendige fokus på Philips-salget. Den tidligere aftale mellem Tech Data og Philips strandede, såvidt CRN erfarede dengang, på distributørens manlende dedikering.
»Vi har fundet ud af, at vi ikke kan undvære hinanden alligevel. Og vi sætter nu yderligere fokus på periferiområdet, så samarbejdet bliver til udbytte for begge partner,« siger Mikael Henningsen til CRN.
Philips-monitorerne har i den seneste tid ligget hos Rosenmeier IT Distribution. Men det ser Mikael Henningsen ikke som noget problem.
»De når ét segment, vi når et andet. Vi matcher meget godt hinanden,« vurderer Mikael Henningsen og peger på, at Tech Datas styrke ligger i blandt andet retail og den høje ende af SMB-markedet, men også blandt nogle corporate-kunder.
Den opfattelse deler Philips.
»Som en del af det nordiske samarbejde mellem Philips og Tech Data har det været naturligt at indgå dette samarbejde. Tech Data har haft stor fremgang de seneste år, med dedikeret fokus på periferi. Tech Data tilbyder ny forretning og nye kunder til Philips, kunder, som vi ikke når i dag,« udtaler Søren Lund, der er country manager hos Philips.