IBMs skærpede kontrol med sine produkters vej gennem salgskanalen vil sammen med en skarpere prispolitik gøre det lettere for it-giganten at tiltrække nye forhandlere. Det siger Stephan Wipperman, der er IBMs europæisk ansvarlige for business partner transformation.
I et interview med CRN siger han, at opstramningerne i IBMs salgskanal sker lige så meget for at tiltrække nye partnere som for at styrke loyaliteten fra IBM s eksisterende partnere.
»Overblik over det grå marked er vigtigt for os, for at beskytte vores eksisterende partnere. Vi ved, at det skaber bekymring blandt vores partnere, men andre forhandlere spørger også sig selv, hvorfor de skal indgå et partnerskab med os. Så vi gør ikke bare dette for at stå i et bedre lys overfor eksisterende partnere, men også for at blive attraktive for midmarket- og SMB-forhandlere, som endnu ikke er officielle IBM-partnere. Især i midmarket er vores strammere kurs et af flere gode argumenter for at blive IBM-partner,« siger Stephan Wippermann.