Atea varetager salg, kundekontakt, konfiguration og produktion, Installers konsulenter står for implementering og CapaSystems udvikler software. Resultatet er et komplet tilbud til virksomheder, som ønsker en mere effektiv softwareadministration og -udrulning, oplyses det.
Danske virksomheder efterspørger i stigende grad en mere effektiv fremgangsmåde, når de skal installere, opgradere og vedligeholde deres software. Det er hensigten, at den nye aftale skal opfylde dette nehov, berettes det.
»Udrulning og vedligeholdelse af software har et stort vækstpotentiale, fordi det frigør ressourcer i virksomhederne, som kan anvendes til mere forretningsudviklende projekter. Med samarbejdsaftalen bliver vi nu endnu bedre til at tage det samlede projektansvar for store softwareudrulninger og IT-infrastruktur-opgaver,« siger administrerende direktør Frank Mortensen hos Atea.
»Vi har hver sin kernekompetence, som vi konstant dyrker og forbedrer. Ved at indgå en aftale med de førende virksomheder inden for hver deres område kan vi tilbyde kunderne en samlet løsning, som har høj kvalitet i alle faser. Vi kan gå til markedet med et stærkt tilbud, uden at vores omkostningsstruktur øges,« siger administrerende direktør Jesper Johansen hos Installers.
CapaSystems opgave i trekant-samarbejdet er IT-administrationen.
»Kunderne kan reducere omkostninger ved at bruge IT-løsninger til central administration. Manuel vedligeholdelse af software er en tidsrøver både for medarbejdere, som bremses i at udføre deres arbejde og for IT-medarbejdere, som bruger tid på at løse trivielle opgaver, der ikke bidrager afgørende til forretningen. Vi har udviklet en løsning, hvor drift og vedligeholdelse af desktop miljøet er simpel og effektiv - og derved sparer virksomhederne betydelige ressourcer,« argumenterer strategic partner manager Mikkel Sønderup hos CapaSystems.