En afstemning blandt amerikanske forhandlere sender pc'er og notebooks fra producenten Dell til tops som de mest populære i kanalen foran skrappe konkurrenter som HP og Lenovo.
Forhandlerafstemningen, som er foretaget af det amerikanske kanal-magasin ChannelInsider, vurderer udover produktspecifikationer også pc-producenterne på parametre som kendskab, support og muligheder for mersalg.
ChannelInsider-redaktører, Pedro Pereira, skriver i en kommentar, at afstemningen viser, at Dell er godt på vej til at slå konkurrenterne af banen, når det gælder stationære og bærbare computere. Han anbefaler konkurrenterne at tage Dells ambitioner om et indtog i kanalen dybt alvorligt.
Pereira stiller på den baggrund spørgsmålet, om Dell ligefrem kan kaldes kanalens nye darling, og peger på, at kun knap et halvt år efter, at Dell præsenterede sit nye partnerprogram på verdensplan, har cirka 8.000 nordamerikanske forhandlere tilmeldt sig som Dell-partnere. Han konkluderer, at Dell alt i alt står med gode muligheder for at score en gevinst på forhandlernes goodwill.
Pereira konstaterer samtidig, at Lenovo tilsyneladende ikke har været i stand til at slå sit brand tilstrækkelig godt fast i de amerikanske forhandleres bevidsthed, og at fremtidens konkurrence derfor kommer til at stå mellem Dell og HP.