»Vi har haft en stærk partnerstrategi i mange år. Og fællesnævneren har hele tiden været fokus. SAP har fokus på systemudviklingen som softwareleverandør. Vores partnere har fokus på konsulentdelen. Og fortrinsvis i de større og banebrydende projekter tilbyder vi at sidde med. Nu indleder vi et Partner Expertise Program, hvor vi møder kunderne på markedet med partnere, som har specialiseret sig inden for bestemte industrigrene,« fortæller alliance- og marketingdirektør Birgit Grøsfjeld, SAP Danmark.
»Vores Partner Expertise Program hænger sammen med det markedsfokus, vi vil arbejde efter i den nærmeste fremtid. Vores systemer driver i dag forretningen i en stor del af de største virksomheder i Danmark. Vi er også godt repræsenteret inden for gruppen af de 300 største virksomheder i Danmark, men her er der flere potentielle kunder og dermed større muligheder for, at vi kan genbruge den erfaring, vi og vores partnere allerede har høstet ved tidligere implementeringsprojekter,« påpeger hun.
»Gruppen af de 300 største virksomheder har vi opdelt i industrier. Og samarbejdet om kunderne i hver af disse industrivertikaler foregår med partnere, der har specifikke kompetencer og dertil har dedikeret sig til at videreudvikle disse kompetencer. Vi kan byde ind på projekter i samarbejde med partnerne, og i det hele taget kan vi markedsføre os over for de store og mellemstore virksomheder bedre og mere fokuseret, end hvis vi blot brugte én og samme model for alle henvendelser til vores kunder med deres forskellige typer af behov,« fastslår Birgit Grøsfjeld.
SAPs Partner Expertise Program blev officielt lanceret i forbindelse med selskabets partner kick-off for 2004 i første uge af februar.