Der gik kun 10 måneder fra islandskejede Teymi sidste år købte det lille danske konsulentfirma Progrez, til Teymi i Danmark gik konkurs. I løbet af den tid reduceredes Teymi fra nogle og tyve medarbejdere til ved konkursen kun at være ganske få personer.
»Vi endte rent faktisk med at være de tre personer tilbage, som kom fra Progrez. Alle de andre forsvandt ret hurtigt hen ad vejen,« fortæller Flemming Holck.
At Progrez undgik at gå med Teymi ned i konkursen skyldes, at Teymi havde misligholdt købskontrakten med Progrez. Det gjorde det muligt at tilbageføre Progrez aktiviteter til det oprindelige selskab.
»Det var en aftale, vi lavede med kurator. Selv om Teymi ikke havde misligholdt kontrakten var det nok endt sådan alligevel, da vi tog lønforpligtelserne, som jo er en stor post i et konkursbo, med tilbage,« fortæller Flemming Holck.
Han oplyser, at samtlige kunder er flyttet med tilbage til det gamle firma. Eneste forskel er, at i det nye Progrez er Flemming Holcks to kolleger blevet medejere af hver 10 procent af Progrez. I gamle dag ejede Flemming Holck hele butikken.
»Du kan sige, at jeg er blevet tyve procent fattigere, men sådan ser jeg det ikke. Progrez ville jo ikke have været noget uden mine partnere,« ler Flemming Holck.
Progrez har, i følge Holck, haft god gang i forretningen, siden de forlod Teymis konkursbo. Han indrømmer samtidig, at hele opkøbet af Progrez var en fejltagelse.
»Hvis der er en ting, jeg har lært. Så er det, at hvis jeg nogensinde skal sælge igen, så skal det være en aftale, hvor pengene kommer på bordet, og jeg samtidig forlader virksomheden. Det er helt klart,« konstaterer Holck.