Heri skriver han med en ironisk undertone, at alle Targus' kunder nu »som en ekstra service« kan købe produkterne direkte på www.targus.dom/uk, og at han som »en ekstra, ekstra service kan oplyse, at tilsvarende ikke kan lade sig gøre hos Samsonite eller Kensington«.
Samsonite og Kensington er de to konkurrerende produkter, Ole Bergsteins Novendo fører.
Targus' country manager Kim Gervin afviser angrebet. Det er ifølge Gervin rigtigt, at man nu kan købe Targus' produkter på det oplyste engelske website med priser opgivet i danske kroner. Det er et ønske fra de amerikanske ejere, at man skal kunne få fat i Targus' produkter på denne måde også, forklarer han.
Men ønsker man varerne sendt til en dansk adresse, vil de være så højt prissat, at ingen danske slutkunder reelt vil indlade sig på handelen, mener han. Ifølge Kim Gervin koster et produkt, der gennem forhandlerkanalen kan købes for eksempelvis 299 kroner, typisk op mod 500 kroner på websitet.
»Vi har sat priserne så højt for de nordiske lande, at ingen kan have nogen økonomisk fordel ved at købe online. I praksis er vores salgskanal derfor stadig lige så ren, som den altid har været«, forsvarer han sig.