Efter sidste års fusion af tre selskaber, har ERP-virksomheden Norriq nu taget konsekvensen af de forskellige typer af kunder.
Ved fusionen skulle Conzerns mange små C5-kunder betjenes sammen med de store kunder fra Munk It og Senseit, der har større krav til deres ERP-system.
Men sammenblandingen blev for kompleks for Norriq, der nu deler kunderne op i store og små.
»Vi havde regnet med, at vi kunne blande de to salgsformer mere,« siger salgsdirektør Poul Stokholm, Norriq.
Siden april har en afdeling hos Norriq nu taget sig af projektsalg, hvor salgsprocessen er lang, og dialogen foregår ved kundemøder, hvor man sælger de indviklede løsninger.
En anden afdeling tager sig af massesalget, primært over telefonen til mindre kunder med under ti ansatte, der får en standardløsning .
»Der er forskel på den måde man kommunikerer på og sælger, afhængig af om det er til en it-chef eller en ejer, de selv driver sin virksomhed,« siger Poul Stokholm.
Mens salgsdirektør Poul Stokholm både har det overordnede ansvar for salget og for de 18 medarbejdere i projektsalget, står ejer af det daværende Conzern, Danny Fogel i spidsen for de otte ansatte, der laver massesalg.