Josh Claman, der lancerede Dells kanalprogram i Europa, skal lede offentligt salg.
Samtidig med, at Dell har udpeget sin amerikanske kanalchef til en global rolle i at lede sin kanalorganisation, har også EMEA-chefen fået nye opgaver. Josh Claman, der introducerede kanalprogrammet i en lang række europæiske lande, får fremover nye opgaver med at sælge til offentlige kunder.
»Det har været et privilegium at lancere Dells første kanalprogram på tværs af 18 lande i Europa, og det har været en spændende og tilfredsstilende udfordring for mig. Over de seneste 12 måneder har vi bygget et uimodståeligt og robust program for vore partnere i Europa som ingen anden,« siger Josh Claman.
Ændringen sker, mens Dell er ved at indrette sin organisation verden over omkring fire kundegrupper: store virksomheder, offentlig, små og mellemstore virksomheder og konsumenter. Josh Claman hævder, at kanalpartnerne ikke vil blive påvirket direkte af omstruktureringen.
Han oplyser videre, at Dell »i nær fremtid« vil annoncere den kommende europæiske ledelse og komme med detaljer om reorganiseringen.