Den hidtidige chef for Dells nordamerikanske kanalorganisation, Greg Davis, er blevet udpeget som ny global kanalchef. Det skriver amerikanske Channel Insider.
Greg Davis har stået i spidsen for udviklingen af Dells nordamerikanske kanalforretning siden koncernen for halvandet år siden annoncerede sin nye kanalstrategi, som gjorde op med producentens ensidige satsning på direkte salg.
Udnævnelse sker i forlængelse af en større omlægning af Dells organisation, som har flyttet rundt på adskillige af Dells topchefer.
Reorganiseringen betyder et farvel til Dells hidtidige geografiske opdeling til fordel for en struktur baseret på kundesegmenter som store virksomheder, offentlig sektor og små og mellemstore virksomheder. Disse områder får alle nye chefer. Den nuværende consumer-division fortsætter som hidtil, men det er ifølge ChannelInsider uklart, hvilken del af den nye organisation, som den nye kanalchef skal referere til.
Ifølge en talsmand vil den nye interne struktur ikke svække Dells engagement i kanalen.
»Partnerprogrammet bliver ikke direkte påvirket af reorganiseringen. Vores kanalprogram er en afgørende del af vores forretning, og vi forventer at fortsætte med at øge vores kanal,« siger talsmanden til Channel Insider.