Han er godt knotten over, at HP vil have oplysninger, som han mener er selve kernen i hans forretning. Som lokalt baseret forhandler frygter han, at give oplysninger om kunder og deres købsevne videre til HP, fordi han dybest set ikke føler sig sikker på, at HP ikke på et tidspunkt vil føle sig fristet til selv at gå direkte mod kunderne.
»Vi har brug for oplysningerne, fordi vi belønner vores Premier- og Select-partnere ud fra oplysningerne,« fortæller Michael Brødegaard fra HP, der godt er klar over, at kravet ikke falder i god jord alle steder.
»Der er nogle partnere, som ikke føler de bør give os oplysninger. Hvis de har en god begrundelse for ikke at udlevere oplysningerne, tager vi en dialog med dem for at se, om vi kan finde en løsning,« fortæller Brødegaard.
En af de partnere, der til gengæld er tilfreds med HP's krav er Peder Bjerge fra Itectum Group.
»Vi holder jo hinanden i hånden ud til kunden. Så HP kender jo kunden i forvejen. Jeg synes bare det rimeligt. Når man er partner, må man stole på hinanden,« lyder reaktionen fra Peder Bjerge.
Mere om sagen i dagens udgave af Computer Reseller News.