TDC barberer over 100 call center-stillinger væk

TDC kalder hele call center-markedet for "presset", og det får skylden for, at næsten hver tredje medarbejder skal have nyt job. Koncernen undgår fyringer ved selv at opsluge de overflødige.

Markedet for telefonbetjening og telemarketing er presset. Det er grunden til, at TDC må lukke sine call centre i København og Malmø kun godt et år efter, de blev slået sammen med det større Call Center Europe i Sønderborg.

Ifølge administrerende direktør Vibeke Vesta, TDC Tele Danmark Call Center Europe, betyder lukningen, at der forsvinder 75 stillinger i København og 30 i Malmø. Dertil kommer 15 timeansatte i Malmø. Tilbage bliver 250 medarbejdere i Call Center Europe i Sønderborg.

TDC undgår fyringer ved at tilbyde alle de medarbejdere, som bliver overflødige i call center-selskabet, job i andre dele af koncernen. Hvor det sker, afhænger af hver enkelt medarbejders kompetencer.

- Der er ikke de markedsmuligheder til stede, som vi så ved vores fusion for et år siden, siger Vibeke Vesta.

- Call center-branchen har hele tiden opereret med små marginer, og marginerne er blevet yderligere presset gennem det seneste år, tilføjer hun.

Vibeke Vesta vil ikke ud med noget om, hvad det betyder for call center-selskabets økonomi. Call Center Europe fik sidste år, inden det formelt blev slået sammen med de øvrige call center-aktiviteter i TDC, et underskud på tre millioner kroner før skat.

Call Center Europe løser både opgaver for TDC-koncernen og for eksterne kunder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere