Dansk Supermarked har meddelt, at de vil sælge taletid til koncernens mange kunder inden for et par uger. Nu overvejer konkurrenten Coop at følge efter med egen mobilløsning.
Dansk Supermarked vil sælge taletid fra virksomhedens butikker via deres eget selskab Mobilligt. Det sætter pres på Coop, som ikke har en tilsvarende ydelse. Derfor overvejer Coop fremtiden.
»Det er et interessant marked, og vi følger udviklingen tæt. Vi har ikke umiddelbart konkrete planer, men man kan aldrig vide,« siger informationsdirektør Jens Juul Nielsen til Morgenavisen Jyllands Posten.
At dagligvarekæderne overvejer mobilmarkedet hænger sammen med et stort potentiale. Nye markedstal viser, at antallet af mobilaftaler er vokset med 176.000, samtidig med at kunderne ringer mere. Det marked vil Dansk Supermarked gerne have en del af, og eksperterne vil ikke blive overrasket, hvis også Coop følger efter.
»Det her kan få Coop til at hoppe med på vognen,« siger teleanalytiker John Strand til Morgenavisen Jyllands Posten.