Hewlett-Packard vil nu blande sig i konkurrencen om musikkunderne. Derfor vil HP søsætte sin egen online musikforretning.
HP vil drive butikken i samarbejde med én af de eksisterende tjenester med Musicmatch.com som det bedste bud.
Dermed går HP i direkte konkurrence med Apple, Microsoft, Dell og andre, som forsøger at tjene penge på at sælge musik til internetbrugerne.
Selvom Apple har haft stor succes med sin online musikbutik Itunes, hvis man målet på antallet af downloadede sange, så er det næppe nogen guldgrube for Apple. Størstedelen af indtægterne fra salget går nemlig tilbage til pladeselskaberne. Apple satser i stedet på, at Itunes er med til at fremme salget af firmaets bærbare musikafspiller Ipod.
Samme strategi har HP valgt, da man samtidig med musiktjenesten vil lancere en bærbar musikafspiller. Dermed følger HP konkurrenten Dell ind på markedet for forbrugerelektonik.
HPs skridt ind på forbrugerelektronikmarkedet bliver fulgt af et LCD-fladskærmstv, der sammen med musiktjenesten og -afspilleren vil blive præsenteret på elektronikmessen Consumer Electronics Show i januar.