Verdens næstmest værdifulde selskab, amerikanske Microsoft, har sat en større sum penge af til at bistå selskabets partnere rundt omkring i verden. I næste regnskabsår er puljen således øget med 13 procent til 1,7 milliarder dollars - svarende til godt ti milliarder danske kroner, fremgår det af en pressemeddelelse fra Microsoft.
En stor del af dette beløb afsættes til især at assistere udviklere og partnere med fokus på Microsoft Business Solutions - det tidligere Navision.
Ud over dette beløb vil Microsofts lokale afdelinger afsætte minimum 35 procent af det globalt allokerede marketing-budget, der hidtil har været beregnet til kundeorienteret marketingindsats, til fælles marketingaktiviteter med partnere.
Målet med den nye model - kaldet "through-partner marketing" - er dels at lade det kendte Microsoft-brand hjælpe partnere med at opnå en større synlighed i markedet, dels at udvide partnernes muligheder for at udvikle deres virksomheder gennem et tættere samspil mellem deres egne og Microsofts marketingstrategier, forklarer Microsoft.