På ComON kan Facebooks lyksaligheder og nytteværdi vække debat, men mange firmaer mener stadig, at det giver god mening at fokusere på Facebook og andre sociale medier.
En international undersøgelse af Regus viser, at 47 procent af de deltagende firmaer i år har skaffet kunder via sociale tjenester. Sidste år viste den samme undersøgelse, at kun 40 procent hentede kunder den vej.
Firmaerne siger også, at de i stigende omfang afsætter portioner af marketingsbudgettet til sociale medier.
Herhjemme har der også været undersøgelser af virksomheders brug af Facebook og andre sociale medier. Undersøgelsen fra 2010 viste, at interessen ville blive rigtig stor i 2011.
Med de seneste historier om, at interessen for Facebook måske er dalende bliver det spændende at se, om interessen har toppet i 2011, når den næste danske undersøgelse kommer - eller om Facebook vil fortsætte med at vokse ud over de cirka 750 millioner brugere, som der angiveligt er.
Også nordpå
Hos broderfolket i Norge viser tallene, at firmaerne stadig har blikket rettet mod Facebook, skriver Digi.no.
700 små og mellemstore norske firmaer er blevet spurgt, og halvdelen svarer, at de forventer at blive endnu mere aktive på Facebook i år. Hver tredje regner med at høj aktivitet på Facebook vil vise sig i omsætningen.
I den internationele undersøgelse kan man se, at det er kinesiske og indiske selskaber, der er mest aktive på sociale medier, men at firmaer i de vestlige lande er bedre til at finde økonomisk gevinst ved at bruge dem.