Onlineforhandleren Getmore har taget E-mærket tilbage og annoncerer igen med det lille e-øje, der viser kunder, at butikken lever op til E-handelsfondens krav om god service og overholdelse af forbrugerlovgivningen.
Direktør Kaiser Raja fra Getmore anklagede i maj E-handelsfonden for at stille urimelige krav om, at en forhandler ville miste e-mærket, hvis fonden modtog mere end tre berettigede kundeklager på en måned.
Allerede dagen efter forsvarede E-handelsfondens direktør, Lars Schmidt Jensen e-mærket og sagde dengang, at Getmore havde misforstået reglerne.
»Reglen om de tre berettigede klager indenfor samme område, for eksempel reklamation, inden for en måned er en intern administrativ målestok, som blot betyder, at vi bliver ekstra opmærksomme på den pågældende netbutik.«
Nu siger Getmoredirektøren også, at fejden med E-handelsfonden var en misforståelse.
»Vi har fået meldt ud af E-handelsfonden, at der ikke er en regel om tre klager. Det er det vigtigste for os,« siger han.
På trods af to mærkeløse måneder har Getmore ikke oplevet en omsætningsnedgang, siger han.
»E-mærket betyder ikke særlig meget for omsætningen. Vi tager e-mærket tilbage, fordi det betyder lidt for vores image og fordi det giver adgang til juridisk rådgivning,« siger Kaiser Raja, Getmore.