Annoncering på nettet er mere omkostnings-effektiv end annoncering i andre medier. Det mener Rex Briggs, der gennem selskabet Marketing Evolution, har forsket i effekten af reklamer på nettet og i andre medier igennem et år, melder norske Propaganda.
Ifølge Briggs er både tv, internet og trykte medier effektive annoncemedier i forbindelse med opbygning af mærkevarer, men hverken tv eller aviser kan måle sig med internettet, når det drejer sig om "value-for-money". Nettet er simpelthen mest omkostnings-effektivt, konkluderer Briggs.
Rex Briggs har undesøgt effekten af en reklamekampagne for produktet Dove Natrium, der laves af selskabet Unilevers. Reklamen har gennem det sidste år været bragt i et antal forskelllige medier.
Hovedkonklusionerne i undersøgelsen er, at internetreklamer fører til øget mærkevarekendskab og øget tilbøjelighed til køb hos målgruppen ("purchase intent"), samt at mærkevareeffekten øges i takt med frekvensen af annoncer.