Net-annoncering er mest effektiv

Annoncering på internettet er den billigste måde at gøre mærkevarer kendt på. Det viser en ny undersøgelse af de forskellige annoncemedier.

Annoncering på nettet er mere omkostnings-effektiv end annoncering i andre medier. Det mener Rex Briggs, der gennem selskabet Marketing Evolution, har forsket i effekten af reklamer på nettet og i andre medier igennem et år, melder norske Propaganda.

Ifølge Briggs er både tv, internet og trykte medier effektive annoncemedier i forbindelse med opbygning af mærkevarer, men hverken tv eller aviser kan måle sig med internettet, når det drejer sig om "value-for-money". Nettet er simpelthen mest omkostnings-effektivt, konkluderer Briggs.

Rex Briggs har undesøgt effekten af en reklamekampagne for produktet Dove Natrium, der laves af selskabet Unilevers. Reklamen har gennem det sidste år været bragt i et antal forskelllige medier.

Hovedkonklusionerne i undersøgelsen er, at internetreklamer fører til øget mærkevarekendskab og øget tilbøjelighed til køb hos målgruppen ("purchase intent"), samt at mærkevareeffekten øges i takt med frekvensen af annoncer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere