Normalt gør Apple sig morsom på Microsofts bekostning i den provokerende reklameserie Get A Mac.
Men noget tyder på, at Apple muligvis ikke kan tåle firmaets egen medicin.
Microsoft anklager i hvert fald sin konkurrent for at klynke over Microsofts seneste reklamekampagne "Laptop Hunters".
I reklamerne følger man hjælpeløse kunder, der er på jagt efter en god og billig bærbar computer. Og som man måske kunne forvente, så bliver resultatet ikke, at kunden vælger en Mac. Apple-computeren optræder faktisk i reklamen, men bliver fremhævet som "alt for dyr".
Det skulle have aktiveret Apples velkendte juridiske afdeling, der ifølge Microsoft har bedt om at få reklamerne fjernet.
I reklamerne får hovedpersonerne udleveret 1000 dollar til at købe en ny bærbar for. Når det bliver tid til at kigge nærmere på en Mac, lyder svaret ofte, at den er for dyr. Men i opkaldet til Microsoft skulle Apple have gjort opmærksom på, at der netop har været et mindre prisfald, og at man nu kan købe den mindste Mac-bærbar for 999 dollar.
Telefonopkaldet fra Apple blev omtalt på den aktuelle Microsoft partnermesse i New Orleans, hvor Microsoft-bossen Kevin Turner morede sig over reaktionen fra Apple. Han forklarede, at det med stor sandsynlighed bare betød, at man ville blive ved med at vise reklamerne meget mere end planlagt.
Det var på samme messe, at han drillende konstaterede, at Microsoft i efteråret vil åbne egne forretninger i stil med Apples, og at Microsoft-butikkerne i flere tilfælde skulle placeres tæt på Apples butikker.
Analytikere anslår faktisk også, at Microsofts reklame med fokus på pris, allerede har sat sit tydelige aftryk på markedet. Undersøgelser viser, at flere forbrugere end tidligere opfatter PC'ere som et billigere alternativ end Macs.