Sangene "The Sign", "All That She Want" og "Happy Nation" var i sidste århundrede med til at gøre svenske Ace of Base til verdensstjerner. Nu vil de svenske hitmagere omvendt være med til at gøre et dansk projekt verdensberømt.
Medlemmerne i Ace of Base har nemlig sagt ja til at være internationale ambassadører for Engodsag.dk.
Opbakningen skal være med til at løfte Engodsag.dks ambitioner på markeder uden for Danmark, hvor man fortsat har den største opbakning. Firmaet satser på syv internationale markeder.
Ace of Base havde sin storhedstid tilbage i 90'erne, hvor de solgte over 35 millioner albums. Men engagementet med det danske firma hænger sammen med, at gruppen i den kommende tid vil forsøge at genoplive karrieren med albumlancering og turné.
Hvad ambassadør-rollen konkret kommer til at betyde er fortsat hemmelig. Men der skulle blandt andet være tale om, at Ace of Base vil producere en sang til projektet og finde musikkollegaer, der også vil bakke op om projektet.
»Vi elsker idéen med at gøre velgørende arbejde til en naturlig del af din hverdag. Folk køber mere og mere online, og Engodsag.dk gør det muligt at støtte noget meningsfyldt samtidig med, at man køber noget til sig selv. Den idé vil Ace of Base gerne være med til at udbrede,« fortæller Ulf Ekberg fra Ace of Base.
300 danske netbutikker samarbejder i øjeblikket med Engodsag.dk om at give donationer videre til velgørende formål, som deres nethandlende selv bestemmer. For eksempel har Red Barnet, Røde Kors og Amnesty International fået del i de 3,2 millioner kroner, der er samlet ind til dato.