"Push er død", mener mange, hvormed de henviser til den automatiske levering af informationer, ned på skrivebordet, i modsætning til den gamle surf-metode, pull, hvor man selv skal ud og finde ("trække") informationerne. Push blev spået en fantastisk fremtid, da konceptet for alvor fik medvind for to år siden, men sidenhen er det gået dårligt for teknologien. Programmerne har nemlig et alvorligt problem; de skaber unødvendig netværkstrafik, og henter informationer, som man slet ikke ønsker. Push er praktisk taget ubrugeligt, hvis man benytter en modem-forbindelse - man risikerer nemlig, at programmerne i tide og utide ringer op for at hente informationer fra nettet. Men nu er Push-firmaerne atter kommet i medvind. Hewlett-Packard, der ellers havde forbudt sine medarbejdere at bruge Push, har nu tegnet en kontrakt med Pointcast om distribution af informationer internt i virksomheden. Et andet Push-firma, Marimba, har netop indgået en aftale med flyfirmaet Lockheed om udviklingen af et internt Push-informationssystem. Push ser dermed ud til at blive et interessant alternativ til interne firma-netværk, Intranet, mens programmerne efterhånden kun spiller en lille rolle på Internet.